فروش

زیربناهای فروش عمده و فروش سازمانی

الزامات موفقیت در فروش B2B

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۷ سهم فروش عمده در جهان، به بیش از ۱۸ هزار میلیارد دلار برسد

1 واحد
1 جلسه
4 فایل
26 دانشجو
  1. مشاهده
    • ویدئو : بخش اول: شیوه های تقویت فروش عمده

    • ویدئو : بخش دوم: شیوه های افزایش فروش سازمانی

    • پادکست : فایل صوتی کلاس

    • فایل متنی : شوه های افزایش منافع ذینفعان در فروش عمده

فروش عمده و فروش B2B (Business to Business) از جمله استراتژی‌های کلیدی برای رشد و موفقیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMEs) هستند. دلایلش رو به تفصیل عرض می کنیم خدمتتون:

در فروش عمده (که عرضه محصولات به خریدار در حجم بالا ست) چند منفعت همزمان برای کسب و کار شما وجود داره:

  • به نام خدا، افزایش درآمد:

فروش در مقیاس بزرگ، هرچند سود کمتری داره ولی درآمد کسب و کار رو به سرعت بالا میبره. این درآمد به شما کمک میکنه در معاملا دیگه‌تون، دست بالا و قدرت انتخاب و تصمیم بیشتری داشته باشید و موانع کمتری رو لازم باشه کنار بزنید. خریداران عمده هم معمولاً دنبال معاملات بزرگ هستن و این فرصت خوبی برای ورود نقدینگی به بیزینسه.

 

  • کاهش هزینه‌ها:

شما چه تولید کننده باشید چه عرضه کننده، برای هر عدد از محصول یا خدمتتون، هزینه تولید(یا خرید) و هزینه فرآیند بازاریابی، تبلیغات و فروش دارید. هر چقدر رقم فاکتور هر مشتری بالا بره، یعنی شما هزینه متغیر کمتری داشتید و در عین حال زحمت کمتر یا فرآیند کوتاه‌تری داشته براتون و علاوه بر این دو مورد، حاشیه سود بیشتر.

  • تقویت روابط تجاری:

فروش عمده فرصت‌های جدیدی برای همکاری با کسب‌وکارهای دیگه، ایجاد میکنه. و همین سه‌تا سود داره:

  • یکی اینکه شما تو همین بازاری که الان هستید، مشتریان جدیدی برای معرفی و فروش محصولاتتون پیدا می کنید.
  • دوم اینکه باعث میشه شما وارد بازارهای جدیدی بشید که الان ازش سهمی ندارید و چه بسا نیازی رو پیدا کنید که کسی تو بازار جوابی براش نداره و شما الان بر اثر فروش عمده، نقدینگی ایجاد یک بخش جدید در کسب و کارتون و کارکردن با این بازار بکر رو دارید.
  • و سوم اینکه فتح بابی میشه برای فروش بنگاه به بنگاه یا همون B2B

و حالا بریم سراغ منافع کسب و کار شما در فروش  B2B (تبادل کالا و خدمات بین کسب‌وکارها):

  • مشتریان پایدار:

در فروش B2B، معمولاً معاملات و همکاری ها عمر بیشتری دارن. و این روابط بلندمدت با مشتریان، حکم یک درآمد ثابت رو داره؛ شما مطمئنید آخر این ماه یا هر بازه دیگه، فلان مقدار درآمد از فروش به این سازمان دارید و این امکان بحران و تنش توی کسب و کار رو کمتر میکنه.

تکنیک های فروش سازمانی

برای کسب و کارهای کوچک

 

 

  • تخصصی‌تر کردن محصولات و خدمات:

در فروش B2B، شما می‌تونید محصولات و خدمات خاصی رو برای نیازهای معین بقیه‌ی کسب‌وکارها ارائه کنید و این محصول تخصصی می‌تونه مزیت رقابتی شما بشه.

  • توسعه و نوآوری:

شما دقیقا تو قلب صنعتتون فعالیت می کنید و نیازهای جدید یا بدون پاسخ بازار رو به خوبی و به راحتی خواهید شناخت. (نیاز و همزمان خریدار پاسخش رو در دست دارید)

  • امکان پیش‌بینی بهتر:

تو فروش B2B می‌تونید پیش‌بینی نسبتا دقیقی از تقاضاهاتون داشته باشید، چرا که خریداران شما مشخص هستن و معمولا فاکتورهای تکرارشونده دارن.

  • دسترسی به منابع مالی:

به طور کلی یک کسب و کار، نسبت به یک مصرف کننده، تأمین مالی بهتری داره. و این یعنی شما می تونید از منابع و اعتبارات کسب و کار همکارتون بهره ببرید و همچنین مشتریتون از اعتبارات مالی شما استفاده کنه. (پیش خرید و پیش فروش یک نمونه‌شه)

در این کلاس اصول و تکنیک های فروش عمده و فروش سازمانی رو براتون مدون کردیم تا دقیقا بدونید مشتریان با چه شرایطی حاضر هستن این منافعی که باهم شمردیم رو برای شما ایجاد کنن.

 

نظرات دوره

به منظور ثبت دیدگاه وارد سایت شوید!

دوره‌های مرتبط

پیش بینی می کنیم محصولات زیر نیز برای شما جذاب باشد...

AralHolding

شرکت ها و دپارتمان های زیر مجموعه هلدینگ آرال

افزودن به سبد
×