بهترین سلاح خود را بشناسید تا قهرمان بمانید
شیوه های ایجاد مزیت رقابتیابزارهایی برای کشف نقاط قوت و ضعف سازمان شما
- اگر ماهی تو مسابقه بالا رفتن از درخت شرکت کنه؛ معلومه که شکست میخوره
بهجای رقابت کردن، در جای خودت قرار بگیر دوست من:
در این کلاس، الگویی بهدست میاریم که چطور استراتژیهای موفقیت آمیز و متناسب رو انتخاب کنیم. الگویی که بر اساس کسبوکار من، بهترین استراتژی رو انتخاب کنه؛ کپی نباشه.
- در این کلاس چه خواهیم آموخت؟
- بنچ مارکینگ چیست؟
- بنچ مارکینگ چه اصولی دارد؟
- چه چیزی بنچ مارکینگ محسوب نمیشود؟
- شاخص های تعیین جذابیت بازار
- تکنیک های تحلیل رقبا
- ارکان مزیت های رقابتی
- انواع مزیت های رقابتی
-
-
ویدئو : شاخص های تشخیص رقابت مایکل پورتر
-
پادکست : انواع مزیت های رقابتی برای برنده شدن
-
فایل متنی : شاخص های تعیین جذابیت بازار
-
مزیت رقابتی برای کسب و کارها یه گزینه انتخابی نیست یه ضرورته. همه بیزینس ها؛ چه کسب و کارهای کوچک و متوسط چه سازمان های بزرگ باید مزیت رقابتی داشته باشند. این عبارت شهیر مزیت رقابتی، تعیین کننده حال و آینده هر کسب و کاریه.
اینکه چطور میتونید وارد بازار بشید، چطور میتونید توی این بازار دوام بیارید، چطور از رقبا سبقت بگیرید و مشتریان بیشتری رو جذب کنید و نهایتاً چطور سهم بیشتری از بازار هدفتون داشته باشید. همه اینها با مزیت رقابتی ممکنه. اما درک دقیق از مفهوم مزیت رقابتی، کلید استارت این فرآینده. شناسایی مزیت رقابتی ممکن و مزیت رقابتی مورد نیاز برای هر کسب و کار و صنعت، توانمندی ضروری یک مدیر حرفه ایه. و بعد از اون، لازمه یه دستورالعمل طراحی کنید تا مزیت رو به صورت پایدار در بیزینستون پیاده سازی کنید.
شناسایی مزیت رقابتی کسب و کار، نیاز به دانش دیگری هم داره. بنچ مارکینگ یا الگوبرداری در بازاریابی، به شما کمک میکنه تا عناصر کسب و کارتون رو -با توجه به سایز بیزینس- با بهترین های صنعت خودتون مقایسه کنید. به این تریتیب، فرصت های بهبود و نوآوری در حوزه فعالیتتون رو پیدا خواهید کرد.
این حجم از سوز و بریز باید یه دلیلی داشته باشه. نه؟ این کلاس رو برای شناخت و ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کارتون طراحی کردیم. تو این کلاس خواهید آموخت چطوری میتونید استراتژیهای مناسب رو انتخاب کنید تا محصولات و خدمات نوآورانه تولید و ارائه کنید. نکات و تکنیکهایی در مورد تحلیل رقبا و جذابیت بازار که میتونن شما را برای دستیابی به سهم بازار بیشتر یاری کنند. با مفهوم بنچ مارکینگ آشنا میشید. اینکه بنچ مارکینگ چیست؟ و چه چیزی بنچ مارک نیست.
در مدیریت کسب و کار مفهومی داریم با عنوان منحنی طول عمر کسب و کار. کسب و کارها بعد از دوران طلاییشون (یا شاید حتی بدون گذروندن دوران طلایی) وارد دوره انحلال میشن. انحلال زمانیه که بازار و شرایط فعالیت در اون، تغییر میکنه و کسب و کار، با محیط جدید سازگاری نداره و مثل دایناسورها، هرچقدر هم زورش زیاد باشه، منقرض میشه.
اگر میخواید کسب و کارتون قبل از افتادن تو سراشیبی دوره انحلال، باز در مسیر رشد حرکت کنه، این دوره سنگ بنای این اتفاقه.
نظرات دوره
دورههای مرتبط
پیش بینی می کنیم محصولات زیر نیز برای شما جذاب باشد...

طراحی بوم مدل کسب و کار
بازاریابی
آموزش تخصصی خلق مدل کسبوکار

خلق ثروت با مقیاس پذیری سازمان
بازاریابی
امروزه فقط با مقیاس پذیری، خلق ثروت میسر است

خرید موفق ویژه شب عید با همزمانی ماه رمضان
بازاریابی
استراتژی های خرید موفق

استراتژی های مدیریتی در وضعیت رکود بازار
بازاریابی
راهکارهای بقا، سازگاری و افزایش طول عمر سازمان

چگونه نیاز بازار و مشتریان را بشناسیم
بازاریابی
با استفاده از ابزارهای نوین

دوره بهبود بیزینس پلن برای1403
بازاریابی
دو جلسه+یک دستورالعمل اجرایی و پنج پادکست

مدل خیابان های پول ساز
بازاریابی
ایده های ایجاد و توسعه کسب و کار

مشتریان محدود فروش زیاد
بازاریابی
مشخص کردن هدف و محدوده بازار

توجه عملی به نیاز مشتری
بازاریابی
اگه بجای مشتری،فکر کنی، بهت پول نمیدن

بهترین سلاح خود را بشناسید تا قهرمان بمانید
بازاریابی
شیوه های ایجاد مزیت رقابتی

مدل خورشید خلاقیت و نوآوری محصولات
بازاریابی
چگونه کالا و خدمات نوآورانه تولید کنم؟
AralHolding
شرکت ها و دپارتمان های زیر مجموعه هلدینگ آرال
دیدگاه:
به منظور ثبت دیدگاه وارد سایت شوید!