بازاریابی

مدل خورشید خلاقیت و نوآوری محصولات

چگونه کالا و خدمات نوآورانه تولید کنم؟

مدل کاملا کاربردی برای تولید محصولات نوآورانه و قابل فروش

1 واحد
1 جلسه
3 فایل
17 دانشجو

خلاقیت همون عنصریه که سامسونگ توی تبلیغات، محصول، استخدام، قیمت و... استفاده میکنه تا گوشی موبایلش با آیفون رقابت کنه. و اپل هم به همین ترتیب...


خلاقیت ابزار ایجاد تغییره.

هرکاری تو کسب‌وکارت انجام بدی، بعد از یه مدت بقیه هم ازش مطلع هستن و انجامش میدن؛ پس نمیتونی بدون خلاقیت ادامه بدی.

تو این کلاس یک مدل کاربردی برای ایجاد خلاقیت نه فقط در تولید محصول بلکه در همه انتخاب ها و بخش‌های مختلف سازمان به دست خواهیم آورد. این مدل توسط دکتر افشین گلستان طراحی شده و سال‌ها ست برای پیشبرد کسب‌وکارها ازش استفاده میشه.

مدل خورشید نوآوری، بر اساس اصل طبقه‌بندی کار میکنه و از خلق یه محصول جدید تا طراحی تبلیغات و انتخاب استراتژی‌های بازاریابی، کاربرد داره.

  1. مشاهده
    • ویدئو : خلق محصولات نوآورانه، با مدل خورشید نوآوری افشین گلستان

    • پادکست : طراحی استراتژی های مختلف تصمیم گیری با مدل خورشید نوآوری

    • فایل متنی : تفاوت های خلاقیت و نوآوری

نوآوری یکی از عوامل کلیدی موفقیت کسب‌وکارها ست.

میگید نه؟ شما جواب این سوال رو بدید که آیا وقتی یه نیرو با ویژگی های الف، ب و پ دارید (فکر کنید اسمش احسانه)، حاضرید یه نیرو که دقیقا همین الف و ب و پ رو داره و هیچی بیشتر نداره حقوقش هم همونه فقط اون نفر نیست، اسمش محسنه، رو استخدام کنید؟ پس چرا مشتری باید بخواد؟


نوآوری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMEs) حیاتی تره. چون منابع کمتری دارن که مهمترینش سرمایه و نیروی انسانیه. و باید اون بخش از بازار که کسب و کارهای بزرگتر با صرف بودجه برای تبلیغات و پیشبرد به دست آوردن رو تقریبا با دست خالی جبران کنن.

همه‌ی سازمان ها چه کوچک و متوسط و چه بزرگ نیازمند نوآوری هستن و بدون نوآوری نابود میشن؛ چون نوآوری پل ارتباط کسب و کار با نیازهای دائما در حال تغییر بازاره. اینجا ست که بزرگی می فرماید: غفلت موجب پشیمانی ست(برای کسب و کارهای کوچک) و اولین اشتباه آخرین اشتباهه (برای برندهای بزرگ).

بله کار سختیه. بدون ابزار و الگو هم که کار حضرت فیله. ولی با استفاده از الگوها و مدل هایی که متخصصان مختلف طراحی کردن، میشه نوآوری رو به شکل سیستماتیک و فعال وارد کسب و کار کرد. مثال احسان و محسن رو فراموش نکنید؛ شما باید تمایز ایجاد کنید تا مشتری شما رو انتخاب کنه و تمایز، بدون نوآوری غیرممکنه.


نوآوری فقط ابزار رشد و موفقیت نیست 

بلکه اکسیر بقا در بازارهای رقابتی است

دکتر گلستان در آموزش‌هاشون در مباحث منابع انسانی همیشه از چهار گروه نیروی انسانی نام می‌برند. در راس این چهار گروه، نیروهای خلاق و نوآورها قرار دارند. این گروه گران‌ترین نیروها هستند و طبعاً در کسب و کارهای کوچک و متوسط استخدام تمام وقت این نیروها غیرمنطقی و یا غیر ممکنه. مثل همیشه این کارآفرینه که باید چند کلاه به سر بذاره و از الگوها و متدهایی که در علم مدیریت کسب و کار طراحی و معرفی شده‌، برای ایجاد نوآوری تو سازمانش استفاده کنه. مدل‌های بسیاری برای نوآوری در طراحی محصولات و خلاقیت که مربوط به زمینه‌های روانشناسی ست طراحی شده.

در این دوره اما یک مدل متفاوت با مدل‌هایی که پیش از این می‌شناسید (مثلاً ۶ کلاه فکری) به شما ارائه میشه. این مدل توسط دکتر افشین گلستان طراحی شده و به سادگی می‌تونید علاوه بر طراحی محصول نوآورانه، استراتژی‌های درونی و بیرونی کسب و کارتون رو طراحی و انتخاب کنید. استراتژی‌های درونی مثل طراحی فرایندهای داخلی سازمان، چیدمان نیروها و تشکیل تیم‌ها، شرح وظایف و چیدمان کارها، تصمیم گیری‌های داخلی سازمان، انتخاب بهترین گزینه از بین حالت‌های موجود و ممکن. استراتژی‌های بیرونی مثل انتخاب استراتژی تبلیغاتی، طراحی یک کمپین تبلیغاتی، طراحی یک محصول یا سبد محصول، انتخاب گروه مشتریان و امثالهم.

کمی غیر واقعی به نظر می‌رسه اما همه این موارد و بیش از این رو به سادگی با مدل خورشید نوآوری افشین گلستان طراحی می کنید. می‌تونید همین الان این کلاس رو ببینید و ۹۰ دقیقه بعد، که کلاس تموم شد، نظرتون رو راجع به این مدل در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بذارید. به جمع صاحبان کسب و کارهای متمایز خوش آمدید.

نظرات دوره

به منظور ثبت دیدگاه وارد سایت شوید!

دوره‌های مرتبط

پیش بینی می کنیم محصولات زیر نیز برای شما جذاب باشد...

AralHolding

شرکت ها و دپارتمان های زیر مجموعه هلدینگ آرال

افزودن به سبد
×